Top 6 strategii de marketing pentru afaceri mici și mijlocii. Creștere organică în 2024
Într-un peisaj economic competitiv și dinamic ca cel din 2024, abordarea și adoptarea unei strategii de marketing eficiente devine un punct esențial pentru ca afacerile la început de drum să se diferențieze de competiție, să fidelize clienții și să atragă noi prospecți.
În materialul de astăzi vom explora cele mai bune 6 strategii de marketing pe care companiile mici și mijlocii trebuie să le implementeze în 2024.
În cuprinsul articolului vom explora strategii cheie precum brandingul, content marketingul, social media, SEO, blogul și conținutul generat de utilizatori.
Dar mai întâi, ce înseamnă o strategie de marketing?
Strategia de marketing este un plan de acțiune conceput de o companie pentru a-și atinge obiectivele specifice, utilizând cele mai bune canale și metode disponibile pentru a se conecta cu publicul țintă.
O strategie de marketing făcută ca la carte include elemente cheie precum:
- Definirea publicului țintă: Vezi cine sunt clienții ideali, ce nevoi și dorințe au și cum poate produsul sau serviciul companiei tale să le satisfacă aceste nevoi.
- Poziționarea brandului: Creează o identitate distinctă pentru produsul sau serviciul oferit astfel încât acestea să să diferențieze de oferta concurenților.
- Stabilirea obiectivelor de marketing: Stabilește obiective specifice, măsurabile, accesibile, relevante și încadrate în timp (obiective SMART) pe care compania ta intenționează să le atingă prin intermediul strategiilor de marketing.
- Strategii și tactici de marketing: Dezvoltă și implementează metode specifice prin care să-ți atingi obiectivele de marketing setate. De exemplu, poți să dezvolți strategii de publicitate online, marketing de conținut, marketing pe rețelele sociale, SEO sau email marketing.
- Buget de marketing: Alocă resursele financiare necesare pentru a implementa strategiile și tacticile planificate.
- Monitorizarea și analiza rezultatelor: Evaluează eficacitatea campaniilor de marketing și ajustatează strategiile în funcție de rezultatele obținute pentru a îmbunătăți continuu performanța.
Acum, că ne-am lămurit ce înseamnă o strategie de marketing și ce trebuie să conțină aceasta, în continuare vom propune 6 cele mai bune strategii de marketig pe care compania ta să le implementeze în 2024.
Top 6 strategii de marketing pentru creștere organică în 2024 pentru afacerile mici și mijlocii
1. Creează-ți o identitate unică prin implementarea unei strategii de branding eficiente
Brandingul în 2024 nu mai înseamnă doar un logo sau un slogan memorabil. Este necesar să-ți construiești o identitate completă care să rezoneze cu publicul țintă și care să te diferențieze de competiție.
În 2024 este necesar să dezvolți o poveste de brand autentică, să setezi misiunea și viziunea companiei, să stabilești vocea și tonul de comunicare și să-ți construiești o prezență vizuală coerentă pe toate platformele pe care alegi să comunici, de la site-ul web și conturile de social media, până la materialele de marketing sau ambalajele folosite.
2. Content Marketing și Storytelling printre cele mai bune strategii de marketing pentru afaceri mici în 2024
Știai că 75% dintre utilizatorii de internet evită reclamele și se concentrează pe consumul de conținut util și informativ? Aceștia vor să afle informații despre branduri, caută autenticitate și vor să se conecteaze la nivel emoțional cu brandurile care împărtășesc valorile lor, mult mai mult decât să citească un mesaj de marketing sau să privească o reclamă publicitară.
Astfel, content marketingul și povestea brandului au devenit mai relevante ca niciodată și pentru a avea succes este necesar să le implementezi și tu în strategiile de marketing pentru afaceri mici în 2024.
Focusează-te pe crearea și distribuirea de conținut valoros care să atragă, să răspundă și să rezolve întrebările publicului tău țintă.
Ce tip de conținut să publici?
Este important să descoperi care sunt cele mai relevante tipuri de conținut pentru afacerea ta. Poți începe să creezi articole de blog care să te poziționeze ca o autoritate în domeniul tău de activitate, studii de caz care să ateste expertiza sau să scrii articole seo și advertoriale pe care să le publici pe site-uri externe. Astfel clienții tăi află cine ești, care este povestea ta și cum poți să îi ajuți.
De asemenea, podcast-urile tematice și postările în social media îți vor aduce notorietate și engagement din partea publicul.
De ce este important content marketingul și rămâne relevant ca strategie de marketing pentru afaceri mici și în 2024?
O strategie de content marketing bine pusă la punct are un rol extrem de important în obținerea de brand awarness, creșterea traficului organic pe site, ajută la o mai bună indexare în motoarele de căutare, construiește și menține relațiile cu clienții, îți consolidează autoritatea în domeniul în care activezi și îți creează o comunitate fidelă în jurul brandului.
3. Dezvoltă o prezență online puternică prin intermediul social media
Rețelele sociale rămân instrumente puternice pentru afacerile mici și mijlocii și în 2024, acestea putând să se conecteze direct cu clienții și să construiască comunități în jurul brandului.
Fie că este vorba de Facebook, Instagram, LinkedIn sau TikTok, important este să alegi platformele unde se află publicul tău țintă și să creezi conținut care să stimuleze interacțiunea cu acesta.
De ce ai nevoie de social media?
Îți vom da cel puțin 7 motive:
- Creșterea vizibilității și a notorietății brandului
- Creșterea engagementului
- Interacțiune autentică cu audiența
- Creșterea traficului către site-ul web
- Creșterea vânzărilor și generare de Leads
- Feedback și insight-uri valoroase
- Monitorizarea și gestionarea reputației online
4. Poziționează-te ca un expert în domeniul tău prin intermediul blogului
Publicarea frecventă de articole de blog nu numai că te va ajuta la strategia de seo, deci implicit la o poziționare și o indexare mai bună în Google și la creșterea traficului organic pe site, dar te va ajuta și să te poziționezi ca un expert în domeniul tău de activitate.
Publică cel puțin de 2 ori pe săptămână articole de blog care abordează aspecte esențiale din domeniul tău de activitate și oferă răspunsuri la întrebările publicului țintă. Astfel te vei poziționa ca un expert în domeniul tău și consumatorii te vor percepe ca având o valoare crescută.
5. User Generated Content
Cei mai buni ambasadori ai brandului tău sunt întotdeauna clienții pe care îi ai deja pentru că aceștia pot adăuga un nivel valoros de autenticitate și încredere brandului tău.
De aceea, poți să profiți de asta și să punctezi la capitolul imagine prin adoptarea unei strategii prin care să te promovezi cu ajutorul conținutului creat de consumatorii tăi. Promovează recenziile și testimonialele oferite de clienții tăi și încurajează-i să le ofere cât mai des, astfel încât să-ți setezi o imagine credibilă și atractivă.
6. Local Seo pentru maximizarea vizibilității
SEO include optimizarea site-ului tău web și a conținutului online pentru a obține o poziție mai bună în Google. Cu cât compania este pe un nivel mai ridicat în Google, cu atât este mai probabil să fie vizibilă și să atragă clienți.
Așadar, cercetează cuvintele cheie potrivite pentru afacerea ta, optimizează-ți site-ul și creează conținut de calitate pentru a te poziționa într-un mod favorabil pe paginile motoatelor de căutare.
Local SEO (Optimizare pentru Căutarea Locală) este o strategie de optimizare a site-ul și a conținutului online pentru a fi mai vizibil în căutările locale efectuate pe motoarele de căutare.
Practic, local SEO își propune să ajute afacerile să apară în primele rezultate atunci când utilizatorii caută produse sau servicii specifice într-o anumită locație geografică.
Această strategie este extrem de eficientă pentru restaurante, saloane de înfrumusețare, cabinete medicale și stomatologice sau service-uri auto care își deservesc clienții într-un anumit oraș sau zonă geoagrafică.
Cum să faci SEO local?
- Creează-ți un profil de companie pe Google My Business. În acest fel vei putea să apari pe Google Maps și în rezultatele căutărilor locale, afișându-se informații importante precum adresa, numărul de telefon, orele de funcționare și recenziile clienților tăi.
- Optimizează-ți site-ul web folosind cuvinte cheie locale, asigurându-te că incluzi detalii despre locație.
- Încurajează-ți clienții să îți ofere recenzii.
- Creează conținut relevant și util pentru publicul local, cum ar fi articole despre evenimente locale, istorie sau tendințe și promovează acest conținut prin intermediul rețelelor sociale pentru a atrage atenția asupra afacerii tale în comunitatea locală.
Concluzii
Și acum că am ajuns la finalul acestui articol, hai să facem o scurtă recapitulare a celor 6 strategii de marketing esențiale pentru afaceri mici și mijlocii care vor o creștere organică în 2024:
- Brandingul
- Content marketingul
- Social media
- Blogging-ul
- Conținutul generat de utilizatori
- Local SEO
Te încurajăm să implementezi aceste strategii în planul tău de marketing și dacă ai nevoie de ajutor, expertiză sau o privire din exterior, suntem aici să te susținem.
De la analiza pieței, a competitorilor și a publicului țintă și până la stabilirea celor mai bune strategii și tactici de marketing și comunicare atât în online cât și în offline, experții Brandish aduc valoare adăugată companiei tale, îți economisesc resurse și îți oferă un plan concret despre cum să îți îndeplinești cu succes obiectivele de afaceri, de marketing și de comunicare.
La Brandish, pasiunea devine performanță și viziunea devine realitate iar acesta poate fi începutul unei noi povești de success pentru brandul tău.